Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne træder i kraft, når du har oprettet en profil på plata.dk, og har registreret dit kreditkort.

Betaling

Plata ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, og MasterCard. Betalinger bliver trukket på din konto, når vare/service (login til plata.dk) er tilgængelig, og herefter som aftalt i de generelle betingelser og den lånekontrakt du har underskrevet med NemID i forbindelse med evt. lån.

Alle beløb er i DKK (danske kroner og inkl. moms). Der tages forbehold for prisfejl på hjemmesiden og udsolgte/udgåede varer. Hvis der er tvivl om priser, så er det prisen i de Generelle Betingelser og den kontrakt der er indgået og underskrevet, som er gældende.

Levering

Plata har ikke levering af fysiske varer. Det købte produkt er en online service, som du har adgang til umiddelbart efter, at den er købt online, og som trækkes som abonnementsordning fra dit kort, som beskrevet i de generelle betingelser, og den kontrakt, der er indgået på et evt. lån.

Reklamationsret

Plata ApS følger 2 års reklamationsret i henhold til købeloven på udleverede fysiske varer. Da du ikke har købt fysiske varer på plata.dk, så er følgende formulering overflødig, men skal være i betingelserne: Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, når det er fysiske varer. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Plata ApS vil i tilfælde af fysiske varer dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop/igennem plata.dk. Perioden regnes fra den dag, hvor du har udført din profil oprettelse. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@plata.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen (dit login til plata.dk), uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Når der er oprettet et lån/udlån på plata.dk som begge parter har skrevet under på med NemID, så er købet og den tilknyttede abonnementsordning gældende og kan ikke længere fortrydes. Se mere om dette i vores generelle betingelser, som er tilknyttet din underskrevne lånekontrakt.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb (dit login til plata.dk), så får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Det er således også en mulighed, at tilbagebetaling sker til din bank. I så fald skal du levere os dine bankoplysninger i form af reg.-nr. og konto-nr., så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller i anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Vi sletter naturligvis mailen med dine bankoplysninger, og gemmer ikke denne data nogen steder, det øjeblik pengene er returneret.

Ved returbetaling fjernes adgangen til dit plata.dk login, og vi sletter dine personlige kontaktdata.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Du er forpligtet til at søge løsning i samråd med Plata, før du indgiver en klage.

Udgiver

Websitet ejes og publiceres af:

Plata ApS
Applebys Pl. 7
1411 København
E-mail: info@plata.dk